NS en Schiphol, reizen met een functiebeperking

NS en Schiphol, reizen met een functiebeperking

NS en Schiphol, reizen met een functiebeperking
 Nederlandse Spoorwegen, hulp en ondersteuning

• Schiphol, hulp en ondersteuning
•  Rechten voor gehandicapte vliegtuig- en treinpassagiers vastgesteld door de Europese Unie

 

NS en Schipho, reizen met een functiebeperking

NS en Schiphol, reizen met een functiebeperking

Als u een functiebeperking heeft door ouderdom of ziekte dan kan het soms lastig zijn om te reizen. Om die reden bieden zowel de NS als Schiphol diensten aan om het reizen per trein of vliegtuig toch mogelijk te maken.

NS, hulp en ondersteuning

De NS heeft een aantal diensten die het reizen per trein voor mensen met beperkingen kan vergemakkelijken.
De diensten hebben betrekking op:
• Het voorbereiden van de reis.
• Extra voorzieningen in trein en op het station.
• Makkelijk naar het station.
• Hulp onderweg.
• Begeleiding (OV- begeleiderkaart).

Op de website van de NS staat uitgebreide informatie.
Nederlandse Spoorwegen

Schiphol, hulp en ondersteuning

Als u een vliegreis gaat maken en u hebt hulp nodig op Schiphol dan kunt u dit aangeven als u een ticket boekt. In principe regelen de luchtvaartmaatschappijen dat u de nodige hulp en ondersteuning krijgt. Op Schiphol wordt deze dienst uitgevoerd door Axxicom Airport Caddy. Op de website van Axxicom staat vermeld wanneer u voor assistentie in aanmerking komt. Tevens staat op de website hoe u een aanvraag in kunt dienen. Informeer van tevoren of u ook ondersteuning kunt krijgen op het vliegveld van aankomst.
Axxicom

Rechten voor gehandicapte vliegtuig- en treinpassagiers vastgesteld door de Europese Unie

Voor een overzicht van uw rechten, klik op deze link.

 

 

 

 


twitterbutton.nl