Op de catwalk zien we tegenwoordig ook steeds modellen van rijpere leeftijd. Dat is niet zo gek, want rijpheid en karakter zijn hot momenteel in de wereld van de mode. Senioren gaan op zoek naar hippe en vernieuwende kleding en modeontwerpers richten zich steeds meer op deze voor hen zo interessante groep.
Bamigo voor comfortabel bamboe
Ondergoed van bamboe? Jawel, voor de senioren van vandaag zijn er boxershorts van het merk Bamigo. Dit ondergoed van bamboe draagt niet alleen heerlijk zacht, het heeft ook andere voordelen. Door de ventilerende eigenschappen van bamboe blijft dit soort ondergoed veel langer fris ruiken. De boxershorts zijn ook anti-transpirerend waardoor het draagcomfort wordt verhoogd. De boxershorts van het merk Bamigo zijn strijkvrij en hebben een uitstekende pasvorm. Katoen is helemaal uit en het natuurlijke materiaal bamboe heeft de toekomst als het gaat om ondergoed van de beste kwaliteit.
Celine mode voor hippe kleding
Het bekende modemerk Celine koos voor de schrijfster Joan Didion als postergirl. Omdat mevrouw Didion inmiddels de leeftijd van 80 is gepasseerd maakt dit wel duidelijk dat het merk ook hippe kleding maakt voor senioren. Céline heeft een ruim assortiment in kleding en maakt daarnaast ook accessoires en sieraden. Kleding en andere items van dit vernieuwende merk vindt u natuurlijk ook bij de speciaalzaken voor senioren. Beslist een merk om in de gaten te houden.
Jean Paul Gautier voor een vleugje extravagantie
Inmiddels behoort Jean Paul Gautier ook tot de senioren omdat hij inmiddels de 60 jaar ook ruim is gepasseerd. Zijn collecties zijn inmiddels dan ook voor alle leeftijden, terwijl zijn stijl natuurlijk nog steeds jong en vernieuwend is. Op de catwalk ziet u tegenwoordig bij de collecties van dit mode-icoon ook modellen van alle leeftijden. Senioren die van vernieuwende kleding houden en de soms extravagante stijl van JPG weten te waarderen kunnen bij dit merk zeker terecht.
Alexis Bittar voor stijlvolle verrassingen
In 2015 verraste deze Amerikaanse topontwerper de hele (mode-)wereld door Iris Apfel te kiezen als gezicht voor zijn voorjaarscollectie van dat jaar. Stijlicoon Apfel was dat jaar 93 geworden. Bittar, die zelf dat jaar 47 was geworden, gaf hiermee duidelijk aan dat ook hij in zijn vernieuwende collectie aandacht had voor mode voor senioren. Zijn uitleg voor de keuze van een 93-jarige als gezicht voor zijn mode beargumenteerde hij met het feit dar hij de sterke vrouw in het voetlicht wilde plaatsen.
Yves Saint Laurent voor tijdloze mode
Het modemerk Yves Saint Laurent is ook de laatste jaren zich steeds meer gaan richten op mode voor senioren. Dat werd al duidelijk toen naast jongere modellen ook de zangeres Joni Mitchell was te zien in de campagne van dit bekende modemerk. Het modemerk Yves Saint Laurent is inmiddels onderdeel van Gucci.
Voor de senior die op zoek is naar vernieuwende kleding is de keuze inmiddels zeer ruim. Natuurlijk hoeft u zich niet te beperken tot de haute couture van de grote merken. In de speciaalzaken voor senioren is er vandaag de dag een ruime keuze in hippe kleding voor alle leeftijden.